4. den (1.7.2013)

Celkem naklesáno: -177 m
Stáhnout

Makedonie - profil - 1.7.2013

Ráno s napětím rozepínáme stan. Obloha je vymetená a svítí sluníčko. Super, tohle jsme potřebovali. Snad se počasí obrací k lepšímu a budeme si moci konečně užít hor v plné kráse. Připravíme snídaní a čas do odchodu využijeme k sušení mokrých věcí a bot z předešlého dne. Cíl dnešního dne je jasný, zpátky do hor. Nicméně nesmíme to přepálit a hlavně na Honzu musíme opatrně. Žádný extrém, raději pozvolnější stoupání. Pokračovat tedy budeme po cestě, u které spíme a lemuje celé pohoří. Po vrstevnici doženeme nabranou ztrátu způsobenou špatným počasím a ve vhodném okamžiku odbočíme do hor a vystoupáme na hřeben. Honza s Matesem souhlasí, takže expedice pokračuje v plném složení.

P1070248.JPG P1070249.JPG P1070251.JPG DSCF0755.JPG DSCF0758.JPG DSCF0765.JPG

Po snídani balíme věci a vyrážíme na cestu. Plánujeme cca 5 km po cestě a pak dle mapy by do hor měla odbočovat nějaká menší cesta. Uvidíme, zda ji najdeme. Pochod po cestě je bezproblémový a nenáročný. Po několika kilometrech potkáváme 2 velká dřevařská auta s posádkou. Využijeme situace a snažíme se od místních načerpat informace ohledně cesty do hor. Bohužel komunikace je bídná a klucí mají problémy se vůbec zorientovat na mapě, kterou jim ukazujeme, natož aby nám poradili kudy dál. Spoléháme se tedy na vlastní orientaci a zhruba po těch 5 kilometrech se snažíme z krajiny odezírat odbočující cestu nebo pěšinu. Cestu asi na třetí pokus lokalizujeme, ale podklady v mapě tomu moc neodpovídají.

DSCF0776.JPG P1070256.JPG P1070258.JPG DSCF0782.JPG P1070261.JPG

Mates s Honzou se začínají bouřit a šlapat do kopce se jim prostě nechce. Zkoušíme je přesvědčit, že to nejhezčí z hor nás teprve čeká a Golem Korab je před námi. Trochu postrádám smysl jejich účasti na přechodu pohoří, když se nedostali ani na hřeben a už to balí. Ale každý má právo na vlastní rozhodnutí a tak padá dohoda, že se rozdělíme. Ještě kus cesty šlapeme společně, kluci již vyhlíží místo, kde přespí a pak se vydají zpět do civilizace. Finální okamžik rozdělení expedice přichází pod sedlem, které je naším cílem a skrz něj se dostaneme do Srbska na Shar Planinu. Pořešíme ještě organizační věci, máme společnou jízdenku, takže si domlouváme sraz ve Skopje v sobotu 6. července, tedy za 5 dní.

P1070262.JPG P1070263.JPG DSCF0793.JPG

Dále do sedla pokračujeme jen ve dvou (Berky a Pínik). Okolo 19:00 se dostáváme do sedla, kde rozděláváme tábořiště. Počasí nám přeje, takže nestavíme stany a volíme spánek pod širým nebem. Během večera nás potěšil návštěvou jeden bača vracející se do údolí. Pustili jsme se s ním do řeči a obdarovali jsme ho také párem cigaret Start, které jsme si jako nekuřáci přivezli z domova pro lepší navazování kontaktů s místními. Stařenu si hned odpálil a vypadal spokojeně. Poradil cestu přes sedlo a pak se vydal za svými ovečkami do údolí.

P1070264.JPG DSCF0796.JPG P1070266.JPG

Uvaříme večeři a rychle zalézáme do spacáků. Jasná noční obloha znamená nízké teploty jen pár stupňů nad nulou. Máme skvělý výhled do údolí a atmosféru umocňuje zapadající slunce. Kecáme o všem možném. Na tohle jsem se přesně těšil, pohodička. Těším se ještě, až vyjdou hvězdy, ale únava nás přemůže a usínáme. Nádheru noční oblohy si vychutnávám až během nočního probuzení. Je to fantazie.

3. den (30.6.2013) <−− | −−> 5. den (2.7.2013)